Vælg en side

Gamification

Gamification kan betegnes som digitale brugeroplevelser, som inddrager elementer fra spil. Jeg udformede og designede 3 spilkampagner for to af Dafolos afdelinger; Forlag og Ekspedition. En af dem til Bogmessen i efteråret og to af dem til december måned. Med spilkampagnerne var strategien bl.a. at øge brugernes engagement, og hjælpe dem til at lære mere.

Virksomhed: Dafolo
Rolle: Designer, Konceptudvikler, Marketingkoordinator
Kategori: Grafisk design, Gamification, Spilkampagne, Konceptudvikling

Julekalender med 24 låger

Mål: Mindst 200 nye tilmeldinger til Dafolo Forlags nyhedsmail.

Målgruppe: Pædagoger, lærere og ledelse.

På Dafolo Forlag sociale medier og nyhedsmails, delte jeg link/info til julekalenderen, så målgruppen hver dag blev husket på at deltage. Kalenderen fungerer sådan, at man kun registrerer sig en gang, og på den måde hurtigt kunne opnå næste låge.

Bag lågerne gemte der sig en af forlagets bøger. Når bogen blev fundet blev brugeren ledt ind på næste side, hvor de her havde muligheden for at klikke på et CTA ind til webshoppen. Her kunne de læse mere om bogen. Dette var en særlig mulighed for at få mere trafik indtil webshoppen.

Når en kalenderlåge blev åbnet var de automatisk med i lodtrækningen om at vinde bogen. En bruger blev automatisk udvalgt hver dag. Der blev sendt en mail direkte med oplysningen om han/hun havde vundet.

Gårsdagens bog, som alle andre deltagere ikke fik muligheden for vinde, fik en særlig rabat på den aktuelle bog. Men kun inden for en tidsbegrænset periode. 

Registreringer på nyhedsmail:
1.456 personer

Unikke registreringer på nyhedsmail
:
393 personer

På 2 dage:
Besøg på webshop: 1.491 personer
Nye ‘Synes godt om’ på Facebookprofil: 52
Bøger solgt: 26 stk.

 

 

Advent skrabespil for Dafolos Lager & Ekspedition

Mål: 100 nye tilmeldinger på nyhedsmail
Målgruppe: Forlag

Hver søndag i advent kunne man skrabe sig til en præmie. Strategien var at relevant info fra hvilken type forlag som registrerede sig.

Når en felt var skrabet ledtes man videre til næste side, hvor man skulle vælge et rigtigt svar ud af tre. Dette gjorde jeg for at uddanne målgruppen i Dafolo  fornemmeste fordele ved at have boglager hos dem.

Efter at have svaret rigtigt, kunne man læse mere om Dafolos ekspedition og en CTA-knappe ledte brugeren videre ind på hjemmesiden.

Registreringer på nyhedsmail:
233 personer

Unikke registreringer på nyhedsmail
:
163 personer

 

 

Spin & Vind – Efterårskonkurrence for forlag

Mål: Nye tilmeldinger til nyhedsbrev
Målgruppe: Forlag
Periode: 1 uge

Dafolo lager & Ekspedition havde hvert år en stand til Bogforum. Når en medarbejder fik kontakt med forlag, fik de chancen for at deltage i konkurrencen om lækre præmier.

Registreringer på nyhedsmail:
106 personer

Unikke registreringer på nyhedsmail
:
51 personer