Dafoloforlag.dk
Jeg fik til opgave at redesigne en ny webshop for Dafolo Forlag. Den gamle webshop var forældet og utrolig svær for kunden at navigere i forlagets udvalg af bøger.
Designet trængte også til et opfriskende og moderne løft. Da alle Dafolos bogforsider har en masse farver og illustrationer, ønskede jeg, at holde shoppens interface tidløs og afdæmpet, så produkterne stod tydligere frem og fik de besøgenes opmærksomhed. Det var samtidig vigtigt for mig, at den lilla, lysegrå og blå farve gik igen på webshoppen, som på Dafolo.dk. Dette for at skabe en rød tråd.
Virksomhed: Dafolo
Rolle: Designer, Konceptudvikler, Marketingkoordinator
Kategori: Grafisk design, webdesign, UX, UI
For at øge salget og brugeroplevelsen på den nye webshop fokuserede jeg på 5 elementer:
– Menustrukturen – her inddeles menuen i kategorier med dertilhørende underkategorier. Jeg designede plads til et banner i menuerne. Dette var for at særlige tilbud/budskaber blev set. Banneret er klikbart og ledte brugeren videre ind til den pågældende side med f.eks tilbud.
– Interne links – her ledes kunderne videre rundt på siden, så de ikke havner i en blindgyde.
– Søgefunktion – jo hurtigere kunden kan finde det han/hun leder efter jo bedre. På den måde er der større chance for de køber på webshoppen.
– Fremhævelse af tilbud – denne kan være en særlig faktor i kundernes købsbeslutning. Her udformede jeg også en særlig popup, med muligheden for at vise tilbud eller nye udgivelser.
– Responsivt design – den gamle webshop kunne ikke tilgås via mobilen, hvilket gjorde at rigtig mange faldt fra, da størstedelen af de besøgende brugte deres mobil. Jeg designede derfor tre udgaver af webshoppen, så den fungerede på en større skærm, tablet og mobil.